Każdy, kto kiedykolwiek leciał samolotem do dowolnego portu lotniczego na świecie na pewno zauważył, że na terminalu przylotów działają wypożyczalnie samochodów. Tak samo jest na całym świecie – zarówno na małych lotniskach jak i największych portach lotniczych. W każdej wypożyczalni działającej na lotnisku liczy się czas obsługi klienta.
Wynajęcie samochodu na lotnisku to maksymalnie kwadrans
Dlaczego w przypadku lotniskowych wypożyczalni czas ma takie ogromne znaczenie? Ponieważ na lotnisku śpieszy się wszystkim. Zarówno podróżnym, którzy chcieliby jak najszybciej wsiąść do wynajętego samochodu jak i pracownikom wypożyczalni, którzy chcieliby wypożyczyć jak najwięcej samochodów. A przecież oczywiste jest, że na lotnisku ruch następuje falami i uzależniony jest od kolejnych przylotów. Doskonały tego przykładem jest Gdańsk lotnisko szybki wynajem samochodów oferowany jest tam w mniej niż kwadrans. Średni czas obsługi klienta od podejścia do stanowiska do odjechana wynajętym autem to około dwunastu minut. Dzięki takiej szybkości obsługi większa liczba podróżujących może skorzystać z oferty wypożyczalni. W najlepszych wypożyczalniach na lotnisku w Gdańsku można zobaczyć nawet kolejki, które jednak są błyskawicznie rozładowywane przez świetnie wyszkolonych pracowników. Z perspektywy klientów najważniejsze jest to, że nie cierpi na tej szybkości jakość obsługi klientów. Ta cały czas jest na bardzo wysokim poziomie.
Przylatując do Gdańska można wynająć samochód w mniej niż kwadrans. W porównaniu do największych lotnisk w Europie gdański port lotniczy wypada doskonale. Pod względem czasu obsługi klientów plasuje się on w ścisłej europejskiej czołówce. Wiele dużych i świetnie zorganizowanych lotnisk chciałoby zatrudnić takich pracowników jakich mają działające na polskich lotniskach wypożyczalnie.