Bezpieczeństwo na drodze – barierki zabezpieczające

barierka zabezpieczająca

Barierki drogowe stosowane są do zabezpieczania ulic a także różnorodnych robót drogowych. Barierki zabezpieczające spotykamy codziennie, lecz niewiele ludzi ma wiedzę o tym, w jakim momencie rzeczywiście zaczęły być stosowane oraz czy mogą być groźne. W niniejszym tekście odpowiemy na te pytania.

Słupki zaczęły pojawiać się na ulicach w latach siedemdziesiątych, z początku jedynie w zachodzie. Zazwyczaj na terenach silnie stromych zobaczyć można było zabezpieczenia w postaci murków lub słupów. Dopiero niedawno zaczęto wykorzystywać metalowe bandy. Jakkolwiek, barierki chroniące posiadaczy pojazdów, dla motocyklistów są śmiertelnie groźne. Powiązane jest to w głównej mierze z faktem, że wszelkie analizy tych narzędzi zakładają ochronę przed wypadnięciem z ulic jedynie wozów osobowych a także dostawczych. Na moment dzisiejszy, nie funkcjonują jakiekolwiek prawa w sprawie ochrony motocyklisty przed wydostaniem się pod bandę i zderzeniem z ciętymi wspornikami. Po przytoczeniu kilku najważniejszych informacji na ten temat, czas na ogólne informacje tyczące się barierek. Barierki mają za zadanie nie pozwolić pojazdom opuszczenia drogi, co przyczynia się zwiększenia bezpieczeństwa na drodze. Zazwyczaj, barierki tego typu zamieszczane są na drogach o przeciwległych stronach jazdy, na przykład drogach ekspresowych, wiaduktach a także jezdniach górskich. Zazwyczaj barierki są zaprojektowane tak, aby auto po zderzeniu w nie zawrócił na nowo na jezdnię. Możliwe jest za pomocą wsporników, które mogą zatrzymać zderzenie, lecz w niektórych przypadkach bandy z powodu kiepskiej konstrukcji wykrzywiają się i załamują, nie realizując tym samym swej fundamentalnej roli.

Aby zapobiec wypadnięciom z jezdni transportowym wozom zaczęto w pojedynczych krajach rozwijać bardziej stabilne modele barierek, które są w stanie zahamować auta o masie do czterdziestu ton. Funkcjonują różne rodzaje barierek, przykładowo stalowe bądź stalowo-drewniane..