Wystrój biura a opinia o firmie

W ostatnich latach w Polsce estetyka wnętrz, zarówno w mieszkaniach jak i biurach, znacznie się poprawiła. Zaczęliśmy zwracać uwagę na jakość mebli oraz dobierać kolorystycznie dodatki. Niestety część miejsc pracy nadal wygląda nieatrakcyjnie, co wpływa negatywnie na samopoczucie klientów i pracowników.

Jak powinno wyglądać biuro?

maty wejściowe z logoPrzede wszystkim należy zadbać o oświetlenie. Powinno być jasne, najlepiej naturalne lub zbliżone do niego. Kolory powinny pasować do kolorów firmy, w tym loga. Pozostałe elementy powinny być neutralne, stanowić tło. Minimalizm jest w modzie, warto dokładnie zaplanować rozmieszczenie biurek, dekoracji czy śmietników. W salach konferencyjnych, sekretariacie czy na korytarzu powinna znaleźć się nazwa i logo firmy. Dzięki temu klient będzie miał pewność że znalazł się w dobrym miejscu. Warto umieścić maty wejściowe z logo firmy przed wejściem. Badania na pracownikach pokazują, że zieleń jest bardzo ważna w miejscu pracy. Umieszczenie roślin nie tylko działa uspokajająca, ale wzbogaca wnętrze. Doniczki również mogą być udekorowane w kolory firmy. To jak wygląda nasze biuro jest tym co chcemy pokazać naszym klientom. Jeśli dynamiczny rozwój i innowacje to główne założenia podczas codziennej pracy to warto umieścić na widoku nowoczesne urządzenia i narzędzia, umieścić na ścianach obrazy kojarzące się z energią i prędkością. Ciekawym elementem są zdjęcia pracowników z konferencji, akcji charytatywnych czy wyjazdów integracyjnym. Pozwala to zaprezentować zespół jako lubiących się, sympatycznych ludzi, którzy tworzą zgraną firmę.

Wygląd naszego biura to wizytówka naszej firmy. Zadbane, eleganckie biuro jest dla klienta sygnałem, że w firmie dobrze się wiedzie a wszystko jest tak, jak być powinno. Spójność między wnętrzem a kolorystyką organizacji oraz umieszczenie loga w widocznych miejscach zapewni nam dobre, jednoznaczne skojarzenia, do których potencjalny kupujący wróci z przyjemnością.